ПРИПРЕМА ЗА ТЕСТИРАЊЕ И ПОЛАЗАК У ШКОЛУ

Датум: 22. Decembar 2022 15:34 Категорија: Новости


У даљем прилогу Стручна служба даје појашњења у вези  кандидата за тестирање и полазак у школу!

Родитељи нам често постављају питање како припремити дете за тестирање.

Свесни чињенице да је то први контакт који дете и Ви имате са школом трудимо се да тестирање обавимо у пријатној и опуштеној атмосфери, па саветујемо да и ви тако наступате када дете припремате. 
(За више информација кликните на дугме Прочитај)

Можете му рећи да ће разговарати са неким одраслим особама у школи како бисмо се упознали пре него што крене у школу и да ћемо им постављати нека питања на која оно треба слободно да одговара онако како мисли. Нагласите детету и да ће у просторији остати само са нама, али да ћете ви бити одмах испред у ходнику и да ћете га чекати да вас позове чим заврши. Саветујемо да се потрудите да дете буде одморно, да не буде гладно, жедно и задовољи потребу за тоалетом, како га незадовољење ових потреба не би ометало и скретало пажњу и мисли или прекидало тестирање. Дете свакако не треба плашити ни школом ни тестирањем и уколико и ви сами имате неку врсту треме или узбуђење ( што није неуобичајено) било би добро да дете то не примети како се и само не би тако осећало.
Када говоримо о припреми детета за школу, волимо да кажемо да је то припрема детета од његовог рођења. Од деце овог узраста се не очекује да знају да читају и пишу и то ће их научити учитељи који су обучени и квалификовани за то. Међутим, саветујемо да одговорите на дечија питања уколико сама и спонтано покажу интересовање за словима и бројевима. Припремни предшколски програм који реализују њихови васпитачи у вртићу садржи појмове и знања која су у складу са њиховим узрастом, као и развој вештина и способности детета које ћу му бити од значаја и у школској средини. Уколико је могуће утичите на то да дете држи правилно оловку у руци. У књижарама постоје разне оловке, бојице и умеци за оловке који подржавају правилно држање оловке. Када дете седи за столом и нешто пише, црта или боји, подстичите га да леђа држи правилно, да седи лепо на столици и да може да задржи пажњу неко време на одређеној активности. Понудите детету сликовнице, бојанке, радне свеске у којима може да црта, повезује, боји, лепи, сецка, решава слагалице, проналази облике, решава лавиринте и слично.
Осим тога, игре које можете играти са дететом су: Не љути се човече, игре меморије, каладонт, на слово на слово, набрајамо сва женска имена на одређено слово, па сва мушка имена, читање детету и разговор о прочитаној причи, бајци, заједно одгледаном филму, представи, прављење фигурица од пластелина, игре са кликерима, игре са перлицама, везивање пертли и игре напољу, наравно. Све ове активности су за дете игра, а познато је да дете кроз игру најбоље учи. Па ипак, иако игра, оне подстичу развој важних вештина и способности код детета.
Након уписа у школу, пред вама је и читаво лето које можете искористити да прошетате до школе, разговарате о оном што дете очекује у школи. Врло је важно да децу не лажемо, да их не плашимо школом и застрашујемо, али и не улепшавамо и идеализујемо школу. Можемо му објаснити шта је школски час, одмор, звоно, рећи да ће у одељењу бити са другом децом, као и у вртићу, да их учимо да седе у својим клупама, слушају једни друге када говоре, да се јављају за реч и да на почетку проводе време са другарима из свог одељења док не овладају школским простором. Разговарајте са дететом да се обрати учитељу ако му је потребна помоћ у функционисању у школи. Учитељ је прва и детету најближа особа у школи у коју дете има поверења и којој треба да се обрати. Пре поласка у школу са дететом треба наставити са процесом осамостаљивања и са успостављањем хигијенских навика.
Припрема детета за школу подразумева и опремање собе у којој ће дете учити. Уколико немате могућности да детету обезбедите собу, договорите се о радном кутку у стану на коме ће дете радити домаће задатке, нпр. на трпезаријском столу. Дозволите детету да учествује у куповини школског прибора, ранца, радног стола, столице. Нека се дете осети важним и довољно великим да учествује у таквим активностима, али и да развија позитиван став ка школи.
Ако је дете разиграно и плашите се да нема осећај реда можете почети са развојем осећаја одговорности тако што ћете га замолити  да своје ствари увек стави на одређено место . ПР. Почните са ципелама и јакном. Када то добро уради похвалите га и кад то савлада дајте му нову активност. Научи ли да кући све има своје место лакше ће му бити и у школи. Увек кући може да помогне: да обрише прашину, залије цвеће, нахрани кућног љубимца, постави и распреми сто, оде до продавнице....
Научите дете да до краја заврши посао, да на време устаје и леже, спрема своје ствари и собу, умива се, чешља, пере зубе, обува...
Ако се дете расплаче увек када доживи неуспех научите га на упоређивање и процењивање, јер ће га у школи оцењивати и упоређивати с другом децом. Покажите му да волите само њега, без обзира какав ће успех имати у школи. А најбоље је да се упоређује са самим собом и да сваког наредног дана буде боље од претходног.
За дете које не изговара све гласове школа има дефектолога, па ће са учитељем направити план када ће га дете посећивати.
За проблеме са концентрацијом и пажњом од помоћи ће бити психолог школе, као и за проблеме са учењем у сарадњи са педагогом.
 
 
 Стручна служба школе